Friday, April 8, 2011

PASAR PAGI KEDAI BULOH

Pasar Pagi di Kampung Kedai Buloh diadakan pada setiap hari jumaat, seawal jam 8 pagi hingga 12 tengahari. Pasar ini terletak di Cabang 3 Baru Kedai Buloh, dahulunya terletak di Cabang 3 Lama. Disebabkan masalah lalu lintas yang terlalu teruk di Cabang 3 Lama setiap kali diadakan pasar pagi, maka pihak berkenaan memindahkan pasar tersebut ke Cabang 3 Baru yang lebih luas dan selesa. 

semakin lama semakin ramai peniaga dan juga mengunjung yang berurusniaga di pasar ini. sehingggakan kalau datang jam 10 pagi, tempat letak kereta sudah penuh dan terpaksa meletakkan kereta di tempat yang agak jauh dari pasar. berbagai barangan dan juga makanan dijual di pasar ini, meliputi nasi, lauk-pauk, makanan segera, kuih-muih, lauk-pauk, pakaian, permainan kanak-kanak, vcd, buah-buahan, peralatan rumah dan dapur dan sebagainya. boleh dikatakan segala jenis keperluan harian terdapat disini. yang tinggal lagi ad duit atau tak ada duit nak membeli semua barang-barang tu. 

kat bawah ni tengoklah sendiri beberapa keping gambar yang boleh menggambarkan suasana pasar tersebut. kalau nak rasa pengalaman sebenar, datanglah sendiri, dalam gambar ni sedikit saja pengalaman yang boleh diceritakan. 

 jual cd

 shot bahagian tepi, ni kat hujung pasar

 ini barang RM1 - 1 

 PILIH! PILIH!

 BAHAGIAN SELIPAR

ORANG TUA, ORANG MUDA, KANAK-KANAK, LELAKI, PEREMPUAN SEMUA ADA!


JELUK, BALDI, BEKAS PLASTIK...

BAHAGIAN PAKAIAN PEREMPUAN


 KEADAAN BEGITU DITENGAH2 PASAR... 


 BAHAGIAN PAKAIAN SUKAN

tak tahu kenapa sebahagian gambar tidak dapat dipaparkan... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...