Saturday, October 10, 2009

MAJLIS HARIRAYA DI PAPN PUTRAJAYA

Malam semalam, aku sekeluarga pergi ke majlis Hariraya Aidilfitri anjuran Pusat Anak Permata Negara (PAPN) Putrajaya, di Putrajaya. Kami pergi jam 8.45 malam dan sampai di sana jam 9.15 malam. bila je sampai orang lain semua dah makan... maklumla kami sampai lewat. program bermula jam 9 malam, kami lewat 15 minit.

aku dan isteriku makan satay, mihun soto, roti jala dan buah. Imtiyaz pulak baik je malam tadi. dia tak menangis, duk diam je seolah2 tahu tempat orang ramai kena duduk baik2 dan jangan menangis. matanya asyik tengok kat orang yang lalu lalang dan sesekali melihat ke arah lampu kat atas.

aku datang majlis ni sebab isteri aku kerja kat PERMATA dan dia ditugaskan memantau PAPN di Putrajaya ni. so, pihak PERMATA telah menjemput dia dan keluarga untuk sama2 memeriahkan majlis tersebut. kani datang pakai pakaian biasa je... orang lain semua pakai pakaian hari raya. rasa segan jugak... tapi terpaksalah masuk jugak majlis tu... alang2 dah sampai. lagipun boss isteri aku dah ada duk makan dengan pegawai2 lain. aku sekeluarga makan kat meja lain.

sebelum habis program tu, ada sesi penggambaran untuk semua ibubapa, pendidik dan pegawai2 PERMATA. So, isteri aku join sekali. aku tengok dari jauh je. tapi, sebelum balik tu sempat juga ambil gambar sekeluarga kat sana....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...