Saturday, February 6, 2010

GELAP DAN SEMPITNYA....

malam ni aku pergi ziarah adik aku di hospital Raja Perempuan Zainab 2 Kota Bharu. dia masuk wad hari ni kerana demam campak. mula2 tu doktor suspek kena denggi, lepas ambil sampel darah tengahari tadi kena demam campak je bukan denggi.

dalam duk berbual2 dengan adik aku ni, terpacul 1 perkataan dari mulutnya; 'puas' (dalam bahasa rasmi "Bosan"). fikiranku mula menerawang kalau ditempat yang ada cahaya dan luas macam hospital pun orang boleh kata 'puas', x boleh bangun berjalan2 keluar, apa lagi kalau berada di dalam kubur nanti. dengan x ada lampunya, lepas tu gelap pulak. macamanalah agaknya nanti...

keadaan kita di hospital walaupun x boleh keluar, tapi ada juga saudara mara datang melawat. kalau x pun, dapat tengok org lain kat sebelah kita yg sakit jugak. lepas tu ada pulak jururawat dan doktor yang sentiasa berjalan ke hulu ke hilir dengan kerja masing2, masih lagi kita kata puas, x tahu nak buat gapo, bayangkan macamana la keadaan kita dalam kubur nanti???

yang lebih parah lagi bagi mereka yg diazab dalam kubur dengan ular bisa, lipan, jengking kemudian dipukul Munkar dan Nakir lagi... macamana la rasa sakitnya. x dapat kubayangkan...! takut!

ya Allah! selamatkan aku dari fitnah dan azab Kubur!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...