Thursday, February 4, 2010

PELURU ITU SINGGAH DIBAHUKU.... aduh!


hari ni, aku kena musibah sikit. bahuku sakit, terkena peluru. tapi bukan peluru pistol, peluru sukan lontar peluru.


alkisahnya petang tadi jam 5 aku ada latihan sukan kat sekolah. aku pergi la tgk murid2 berlatih macamana. aku pegi tgk acara lompat jauh, lompat tinggi dan juga lontar peluru. sampai kat acara lontar peluru ni aku dah ingatkan kat murid2 tu berhati2 sikit ketika lontar dan juga kpd murid2 yg lain jgn melintas sembarangan kat acara ni takut terkena peluru.

lepas tu datang sorang cikgu ni kononnya nak tunjuk kat murid2 cara2 melontar peluru yg betul. masa tu aku dah pergi kat acara lompat jauh, tgk mcmana cara murid2 lompat. sebelum tu aku tgk guru yg urus acara lontar peluru dah alih jauh sikit tpt melontar tu. sdg aku duk perhati cara2 murid2 melompat, tiba2 aku terdengar suara sorang ustazah menjerit: "Ustaz!" aku sempat mengalih sikit pipi kiri nak tgk tiba2 'POK' sebutir peluru hinggap di pipi kiriku sebelah bawah dan atas bahu kiri.

aku rasa sedikit sakit dan sengal2. rupa2nya cikgu yg nak ajar murid2 tu cara baling peluru terbaling kat aku. katanya dia terlepas peluru tu dari tangannya. dia datang cepat2 dan terus pegang tangan kiriku sambil baca beberapa ayat, kurasa itu ayat tahan sakit.. nanti nak confirm balik. lepas dia baca tu rasa tahan sikit. tapi, ada ustazah tengok bahuku berdarah. aku pun terus ajak ustaz sorang lagi pergi klinik.

kami nak pergi klinik insaf, dah tutup. pergi klinik naimaton, doktor x ada. akhir sekali pergi klinik keluarga, doktor ada. doktor check, xde patah mana2, cuma lebam sikit dan darah tu hasil geseran peluru tu kat bahu. dia bagi ubat dan kami balik semula ke sekolah.

nasib baik kena kat bahu. kalau kena kat kepala boleh jadi bengong atau mungkin gila agaknya aku ni. alhamdulillah... aku terima ini sebagai kaffarah ke atas dosa yg pernah aku lakukan. Allah masih sayangkan aku dan Dia nak peringatkan balik apa yg aku dah buat silap selama ni. memang ada salah dan silap aku, aku akui. dan aku kira aku ni bertuah sebab dgn kejadian ni aku masih ada masa untuk konar balik dari terus berbuat silap.

1 comment:

  1. Ustaz Wan..kat daerah akak ni, penah jadi kes mcm tu. Murid yg kena..kena tang kepala, koma juga dengarnya. Bila dah baik, dia dah tak ok mcm biasa..(sewel sikit kot). Ini tak tipu, kisah benar area ampang kot.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...