Monday, September 13, 2010

DAULAT TUANKU!


Patik pacal yang hina ingin mengucapkan jutaan tahniah kepada Sultan Kelantan yang baru dimasyhurkan, Tuanku Muhammad Faris Petra Ibni Sultan Ismail Petra. setelah lebih setahun baginda diangkat menjadi pemangku sultan Kelantan, akhirnya hari ini sahlah baginda dimasyhurkan sebagai Sultan Kelantan yang baru. baginda merupakan seorang raja yang berjiwa rakyat dan dekat di hati rakyat Kelantan.



semoga pemerintahan baginda sentiasa diberkati Allah S.W.T dan diberikan petunjuk serta hidayah dari Allah untuk mentadbir urusan negeri Kelantan dengan sebaik-baiknya. semoga corak pemerintahan baginda bersifat dan bercirikan Islamik sesuai dengan pendekatan Islamik yang diamalkan oleh Menteri Besar Dato' Nik Ab. Aziz b. Nik Mat.

apabila raja dan menteri besar sama-sama berkongsi matlamat dan haluan yang sama, insya Allah rahmat dan berkat Allah S.W.T akan turun ke negeri Kelantan. hasilnya rakyat akan hidup sejahtera dan sanggup bekerja dan berkorban untuk sama-sama membangunkan negeri yang kita cintai ini.

الناس على دين ملوكهم...

sabda Nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud " manusia itu mengikut agama ataupun cara raja2 mereka..." kalau raja mahukan Islam terlaksana di Kelantan, insya Allah rakyat semua pun bersama dengan raja mendokong cita2 suci dan murni tersebut. sebaliknya jika raja buah endah tak endah dengan Islam dan amalkan Islam kulit saja, maka rakyat pun begitu jugak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...