Wednesday, September 22, 2010

UPSR 2010

Hari ini adalah hari kedua semua murid tahun 6 di sekolah Kebangsaan / Rendah dibawah kementerian Pelajaran Malaysia menduduki UPSR. aku merupakan salah seorang pengawas yang menjaga serta mengawasi ujian tersebut.

disini ingin aku ucapkan kepada semua calon yang mengambil ujian tersebut semoga berjaya. diharapkan semoga semua calon dapat menjawab soalan-soalan ujian dengan hati yang tenang dan berlapang dada. semoga keputusan yang bakal keluar nanti adalah menggembirakan.

jika adapun yang mendapat keputusan tidak seperti yang diharapkan, janganlah bersedih hati. masih banyak lagi ujian yang perlu ditempuh selagi nyawa masih di dalam jasad. itu hanya ujian yang bersifat keduniaan dan materialistik. sedangkan disana masih lagi terdapat banyak ujian-ujian untuk menguji keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah.

kalau tak lulus ujian UPSR, kita masih boleh bersekolah lagi dan masih boleh hidup gembira lagi. tetapi kalau tak lulus ujian keimanan dan ketakwaan pendek kata merana lah kita hidup di dunia dan juga di akhirat.

walau apapun, kepada semua calon, DO THE BEST... STRIVE AND STRUGGLE TILL THE END. INSYA ALLAH YOU WILL GET THE PLEASANT RESULT!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...