Saturday, November 7, 2009

KELANTAN TEWAS.....



Perlawanan bolasepak peringkat akhir baru saja selesai. Kelantan(red warrior) tidak berjaya menundukkan begeri sembilan. sebaliknya, dimalukan negeri sembilan 3-1. rasa sedih ada...rasa nak marah pun ada...rasa kesian pun ada...rasa lucu pun ada...

rasa sedih sebab kelantan kalah 3-1. selepas menunggu selama 39 tahun untuk beraksi di perlawanan akhir piala malaysia, akhirnya kelantan kecundang juga. beberapa bulan yang lepas juga kelantan kecundang di tangan negeri selangor pada perlawanan akhir piala FA. ini bermakna, dalam tahun ni kelantan kalah 2 kali dalam perlawanan akhir. hanya mampu bergelar naib juara.

rasa marah sebab para pemain kelantan tidak menunjukkan prestasi permainan yang tinggi. terutamanya pemain pertahanan, ketiga-tiga gol yang dilakukan pemain negeri sembilan adalah disebabkan kesilapan pemain pertahanan. nampaknya pengurus pasuukan red warrior ini perlu mengambil tindakan yang sewajarnya keatas pemain2 yang bermasalah ini. nak marah juga sebab penyokong2 kedua2 negeri tidak menunjukkan semangat kesukanan yang sewajarnya, suasana seolah2 seperti menyambut hariraya atau hari kemerdekaan dengan bunyi mercun dan bunga api yang mengganggu perlawanan. nak marah juga sebab ada penyokong kelantan yang bertindak diluar emosi yang waras hingga sanggup membakar kerusi tempat duduk dan melempar objek kepada pemain.

rasa kesian kepada penyokong2 tegar red warrior yang sanggup berkorban datang dari kelantan ke kuala lumpur semata2 nak tengok sendiri perlawanan akhir ini. tapi, pasukan pujaan kalah teruk 3-1. rasa macam tak berbaloi datang jauh2 dengan berhabis wang ringgit tiba2 pasukan yang disokong kalah.

akhir sekali, rasa lucu tengok kualiti permainan pasukan kelantan malam ni. kalau macam ni la prestasinya, baik biar negeri lain yang bermain dengan kualiti lebih baik masuk perlawanan akhir. malu malaysia kalau orang luar tengok tahap kualiti perlawanan akhir piala Malaysia. lucu juga tengok kesilapan pemain pertahanan yang sepatutnya tidak berlaku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...