Monday, April 12, 2010

aku tertipu lagi...


2-3 hari lepas aku naik bas lagi pegi kl. aku naik bas T. semasa beli tiket penjual tiket tu cakap bas ni bas 1 tingkat dan dia bagi aku yang 1 seat. aku pun beli la sebab bas yang ada 1 seat ni selesa dan luas gak.

malam naik bas tu, aku sedikit terkejut sebab yang ada adalah bas 2 tingkat. minggu lepas dah kena, minggu ni pun kena lagi. bukan apa, bas 2 tingkat syarikat ni sempit. lepas tu takde seat 1, semua 2. yg hangin lagi tu brg kena punggah naik atas, barang yang boleh letak kat bawah bagi yg nak turun kat hentian Putra je. aku memang tak puas hati la malam tu... rasa betul2 ditipu oleh syarikat bas ni.


kalau sekali tu mungkin sebab bas yg 1 tingkat rosak atau masalah lain. tapi bila dah 2 kali jd mcm ni aku fikir memang bas ni nak cari untung lebih... TAMAK! mentang2 la ramai org naik bas dia sebab malas nak pergi kat stesen bas yg 1 lagi, agak jauh. tapi ingat, pengguna pun cerdik. jgn ingat kami ni rela menyerahkan leher untuk kamu perbuat sesuka hati.

kami naik bas ni pilih yang selesa dan luas, biar puas hati. kecualilah kalau dah terdesak sangat. sanggup syarikat bas ni tipu pelanggan. apa diorang ingat syarikat diorang saja yang boleh sediakan bas ekspress???. berlambak lagi bas lain yang boleh kami naik.

mulai minggu depan aku nak naik bas lain dah. aku nak ajar syarikat bas ni, customer is always right. pilihan lain masih banyak. kalau betul takde bas 1 tingkat, cakap terus masa org beli tiket tu. ini tidak, cakap bas 1 tingkat tapi yang datang bas 2 tingkat. lepas tu bertolak lewat pulak... bayangkan sampai lewat hampir 45 minit. sapa x hangin? kita datang pun berkejar2 takut terlepas bas, tapi diorang buat main2 je... (dah la malam tu motor pancit masa hantar kat stesen bas).

org yg tamak selalu rugi, ibarat anjing dgn bayang2... itulah yg akan jd pd syarikat ni kalau org lain pun sedar macam aku ni...

dek kerana tamak, nak gabungkan 2 bas menjadi 1, terimalah akibatnya nanti. xde org akan naik bas kamu... x selesa, menyeksakan, rasa lemas...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...